واردات خودروهای آمریکایی با برند کشور ثالث ممنوع است/ وزارت صنعت اعلام نظر رسمی کند

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 29 نوامبر 2016

201606107927018345_Orig

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت: وزارت صنعت باید نظر رسمی خود را درباره واردات خودروهای آمریکایی با برند کشور ثالث اعلام کند.
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۸

سعید باستانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،درخصوص انتشار برخی اظهارات از سوی مسئولان وزارت صنعت،مبنی بر قانونی و بلامانع بودن واردات خودروهای با برند غیر آمریکایی تولید شده دراین کشور،گفت:واردات هرنوع کالای تولیدی آمریکا به کشور ممنوع است و مجلس نسبت به واردات هرنوع کالای مصرفی که در آمریکا تولید می شود،حساس بوده و واکنش نشان می دهد.

نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه وزارت صنعت هنوز در خصوص واردات خودروهای آمریکایی با برند کشور ثالث موضع گیری رسمی نداشته است، افزود:وزارت صنعت باید نظر رسمی خود را درباره واردات خودروهای آمریکایی با برند کشور ثالث اعلام کند و تا زمان بیان نظر ازسوی وزارت صنعت مجلس چنین استنباط می کند؛بر اساس رویه گذشته واردات خودروهای تولید آمریکا حتی با برند کشور ثالث ممنوع است.

برخورد مجلس با واردات خودروهای آمریکایی با برند کشور ثالث

باستانی با اشاره به اینکه نظر کمیسیون صنایع و مجلس بر این است که واردات کالاهای تولید آمریکا و خودرو با برند کشور ثالث ممنوع است،ادامه داد:اگر رفتار یا اقدامی مغایر با این قانون صورت گیرد و خودروی تولیدی آمریکا با برند کشور ثالث وارد کشور شود،کمیسیون صنایع قطعا این موضوع را از وزارت صنعت پیگیری کرده و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه واردات کالای لوکس ضرورت امروز اقتصاد کشور نیست، یادآور شد: با توجه به اعتقاد جدی و راسخی که باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشیم، نباید بعد از رفع تحریم ها به یک وارد کننده صرف تبدیل شویم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری درخصوص ممنوعیت واردات هرگونه خودروی آمریکایی،یادآور شد:در شرایطی که ایران هیچ گونه مراوداتی با کشور آمریکا ندارد،دلیلی برای واردات کالا از این کشور آن هم کالای مصرفی به کشور وجود ندارد و به جای آن نیز باید با همکاری با شرکت های صاحب نام دنیا در داخل کشور خودروهای با کیفیت تولید شود./


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۷
برچسب ها: