سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از بازدید اعضای کمیسیون صنایع از سیستم و نرم افزار نظارتی جدید گمرک فرودگاه مهرآباد خبر داد.

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 8 دسامبر 2016

بازدید اعضای کمیسیون صنایع از سیستم نظارتی جدید گمرک مهرآباد/زمان ترخیص کالا به سه روز کاهش یافته است

سرویس اقتصادی
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از بازدید اعضای کمیسیون صنایع از سیستم و نرم افزار نظارتی جدید گمرک فرودگاه مهرآباد خبر داد.
سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۴

بازدید اعضای کمیسیون صنایع از سیستم نظارتی جدید گمرک مهرآباد/زمان ترخیص کالا به سه روز کاهش یافته است

سعید باستانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون صنایع و معادن عصر امروز  از تشکیلات مستقر در فرودگاه مهرآباد بازدید کردند، گفت: در این بازدید سیستم نظارتی جدیدی که در این فرودگاه راه اندازی شده است از نظر  کارآمدی و توانایی مورد مشاهده و رصد نمایندگان قرار گرفت.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه معمولا سیستم های کنترل نظارت در هر مکان گمرکی اعم از گمرکات دریایی، فرودگاهی، ریلی و جاده ای وجود دارد، افزود: مهم این است که تمام سیستم آنلاین و از طریق وب انجام شود و با حذف سیستم کاغذی کار ارباب رجوع تسهیل شده و نقش افراد کاهش یابد و از طرفی قابلیت کنترل متمرکز فراهم شود.

زمان ترخیص کالا از گمرک در انگلیس یک ساعت است

باستانی ادامه داد: نرم افزار جامعی در گمرک فرودگاه مهرآباد راه اندازی شده که به بانک، استاندارد، گمرکات، انبار، کشتیرانی و … متصل شده است و سبب بهینه سازی شرایط شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس گزارش ارائه شده زمان ترخیص به مرز سه روز کاهش یافته است، یادآور شد: در کشوری همانند انگلیس زمان ترخیص کالا از گمرک یک ساعت است و ایران توانسته زمان ترخیص را از ۲۰ روز به سه روز کاهش دهد و ترخیص سیستمی به این کاهش کمک کرده است و جای کار بیشتری دارد.

گمرک باید حجم مبادلات کالا را افزایش دهد

باستانی با تاکید بر اینکه گمرک باید حجم مبادلات کالا را افزایش دهد، افزود:اگر مقرر شده ایران به عنوان هاب منطقه ای در توزیع خودرو، کریدور شرق و غرب برای صادرات مجدد مطرح شود و از شرایط ژئوپلتیکی استفاده کند، باید کارایی گمرکات افزایش یابد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیستم کنونی برای حجم مبادلات فعلی است، تصریح کرد: اگر با همین سیستم حجم مبادلات دو برابر افزایش پیدا کند، زمان ترخیص تا ۶ روز افزایش می‌یابد، بنابراین گمرک باید برای افزایش حجم مبادلات برنامه های جامعی در نظر بگیرد./


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳۳
برچسب ها: