نشست صميمي دكتر سعيد باستاني با نمایندگان اصناف شهرستان تربت حیدریه جهت پیگیری مشکلات حوزه بازار شنبه ٩٥/١۱/۱۶

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
یکشنبه - 5 فوریه 2017
نشست صميمي دكتر سعيد باستاني  با نمایندگان اصناف شهرستان تربت حیدریه جهت پیگیری مشکلات حوزه بازار  شنبه   ٩٥/١۱/۱۶

توسعه و عمران شهرستان بدون فراهم بودن زیرساخت امکان پذیر نیست نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: بدون فراهم شدن زیر ساخت ها نمیتوان انتظار توسعه ،عمران و ابادی شهرستان را داشت. به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده تربت حیدریه، دکتر سعید باستانی در جمع اعضای اتاق اصناف شهرستان افزود: ....

429928744_79975_5342508577136992536

توسعه و عمران شهرستان بدون فراهم بودن زیرساخت امکان پذیر نیست
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: بدون فراهم شدن زیر ساخت ها نمیتوان انتظار توسعه ،عمران و ابادی شهرستان را داشت.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده تربت حیدریه، دکتر سعید باستانی در جمع اعضای اتاق اصناف شهرستان افزود: تربت حیدریه به لحاظ موقعیت جغرافیایی خوب است اما تا کنون نتوانسته زیرساخت های لازم را ایجاد کند.
وی گفت: برای ورود سرمایه گذار و ایجاد واحد های صنعتی زیر ساخت هایی لازم است که تا زمانیکه فراهم نشود، امکان پذیر نخواهد بود.
باستانی موقعیت تربت حیدریه در حوزه شریان های اصلی را مناسب دانست و افزود:  اما در راه های فرعی نیازمند تغییر هستیم، که اخیرا دو مصوبه ماده ۲۱۵ کمیسیون برنامه و بودجه برای مسیر رباط سنگ-کدکن-نیشابور و مسیر رشتخوار – چخماق اخذ کردیم که در این حوزه تامین اعتبار خواهد شد.
وی گفت: در حوزه برق نیز با جذب ۲۳۰ میلیارد ریال برای اجرایی شدن نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق راشد تامین اعتبار کردیم که اوایل سال ۹۶ عملیات اجرایی ان آغاز خواهد شد.
باستانی گفت: در حوزه گاز نیز قرار شد خط لوله گاز با اعتباری افزودن بر ۱۵۰ میلیارد تومان از دیزباد نیشابور به تربت حیدریه و سپس کاشمر انتقال یابد .
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات تصریح کرد: اگر زیر ساخت ها در شهرستان فراهم شود، تربت حیدریه در کمتر از ۱۰ سال آینده به منطقه مطلوب سرمایه گذاری تبدیل خواهد شد.
باستانی با بیان اینکه برای فراهم کردن عوامل توسعه منطقه نیازمند زمان هستیم، افزود: دیگر شهرستان ها مثل نیشابور با فراهم کردن زیرساخت های سرمایه گذاری ، توانستند سرمایه گذاران در حوزه های مختلف را جذب کنند.
وی با اشاره به حضور دلالان بخش کشاورزی خصوصا زعفران اظهار کرد: برای جلوگیری از ورود دلالان به حوزه کشاورزی، از همه فعالان شهرستان در این حوزه دعوت کردیم، احداث دفتر گمرکات و  دفتر توسعه صادرات نیز در این راستا در دستور کار قرار دادیم که به زودی اجرایی می شود.
باستانی گفت: باید تمامی مراحل کشاورزی از کاشت تا صادرات در شهرستان صورت پذیرد و ارزش افزوده این محصولات به داخل شهر بیاید.
وی از جذب اعتبار استادیوم ورزشی تربت حیدریه و بهره برداری از آن در سال ۹۶ خبر داد و گفت:  بیمارستان امام حسین نیز تا پایان سال ۹۶ عملیات اجرایی ساخت آن به اتمام می رسد و تربت حیدریه به عنوان مرکز بهداشت و درمان جنوب خراسان رضوی خدمات دهی می کند.
باستانی گفت: داشتن اداره کل صرفا دلیل بر مرکز استان شدن نیست و باید شهرستان های همسایه نیز تربت حیدریه را به عنوان مرکزیت استان خراسان مرکزی  بپذیرند.
وی اذعان داشت: متاسفانه در چند سال اخیر تغییری در نوع بازار و فروش نداشته ایم و نتوانسته ایم مشتریان را از شهرهای اطراف به این شهرستان سوق دهیم.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر در حوزه بازار و اصناف تغییری اساسی ایجاد نکنیم به مرور حذف خواهیم شد.
وی افزود: خرید و فروش در کسب و کار و بازار به سمت خرید اینترنتی حرکت کرده و باید شهرستان نیز خود را با این تغییرات همسو کند.


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۳۴۴
برچسب ها: