همایش تجلیل از قهرمانان تولید در بخش کشاورزی ، شهرستان مه ولات با حضور دكتر سعيد باستاني

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
دوشنبه - 6 فوریه 2017
همایش تجلیل از قهرمانان تولید در بخش کشاورزی ، شهرستان مه ولات  با حضور دكتر سعيد باستاني

نماینده مردم شهرستان های مه ولات، تربت حیدریه و زاوه:ترامپ چهره واقعی آمریکاست

تجلیل1

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات گفت: در انتخابات اخیر چهره واقعی آمریکا توسط ترامپ نمایان شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات،  دکتر سعید باستانی روز دو شنبه در همایش تجلیل از کشاورزان نمونه مه ولات افزود: تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری، روشنفکران آمریکایی ظاهر آمریکا را حفظ کردند.
وی با بیان اینکه کارهای ترامپ خلاف منافع عمومی آمریکاست، گفت: ترامپ دارای تحصیلات دانشگاهی نبوده و تمام حرف هایش ناقض حقوق بشر است.
باستانی حکومت مردم سالاری دینی را بهترین حکومت قابل ارائه به جهان دانست و افزود: با نظریات ترامپ به این نتیجه می رسیم که فرضیه پایان تاریخ عملا جایگاهی ندارد، و با حکومت اسلامی جهان در آستانه تغییر قابل فهم و عالی قرار خواهد گرفت.
وی تصریح کرد:برخی پس از پیروزی انقلاب بحث صادرات انقلاب را مطرح کردند ، در حالیکه پیروزی انقلاب خود حاوی این امر بود.
باستانی گفت: پیام انقلاب این بود که پس از ۲۵۰۰ سال قدمت شاهنشاهی ، نقش مردم در تصمیم گیری ها حاکم شده و مردم در تمام سطوح مدیریتی توان انتخاب دارند که در هیچ جای دنیا این چنین نیست.
در برنامه ششم توسعه فصل مناسبی در حوزه کشاورزی تدوین شده است
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: کشاورزی، آب و محیط زیست جزء اولویت های اصلی برنامه ششم قرار دارد.
باستانی افزود: اقتصاد اول منطقه تربت حی
مدیر جهاد کشاورزی مه ولات نیز در این همایش گفت: مه ولات بزرگترین شهرستان باغی استان است و ارزش تولیدات ناخالص ۷۰۰ میلیارد تومان است.
احمد نادری افزود: با توجه به پتانسیل بالایی که این شهرستان در حوزه کشاورزی دارد، می طلبد که توجه بیشتری به این منطقه شود.
وی با بیان اینکه هیچ بخشی در مه ولات جایگزین بخش کشاورزی نمی شود، کاهش منابع آبی و خاکی، پایین بودن راندمان آبیاری، وجود خرده مالکین، محدودیت سرمایه و کمبود صنایع تبدیلی را از مشکلات زیرساختی بخش کشاورزی عنوان کرد.
نادری سیاست های حمایتی در این حوزه را نا مطلوب دانست و گفت: باید با بهره گرفتن از دانش فنی و بومی همراه با فناوری و تکنولوژی جدید و هدف قرار دادن  برنامه های اقتصاد مقاومتی حداکثر تولید را داشته باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی مه ولات افزود: استفاده از منابع موجود و کاهش هزینه های تولید از برنامه های اصلی اقتصاد مقاومتی بوده که در دولت یازدهم علیرغم وجود تحریم ها کارهای خوبی انجام شده است.
نادری گفت: سیستم آبیاری تحت فشار در یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان با اعتباری افزون بر ۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد که نسبت به دولت قبل ۳۶۶ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض نیز برای اجرای آبیاری تحت فشار اختصاص یافته استدریه، زاوه و مه ولات کشاورزی است که باید سرمایه گذاری کلانی را در این خصوص انجام دهیم.
وی بر استفاده از علم و دانش و بهره گیری از تکنولوژی نوین در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: . تکنولوژی منسوخ و سنتی در دامپروری و کشاورزی جوابگو نیست که این امر نیازمند ورود دانشگاهیان و انجام پژوهش های مرتبط است که مشکل کشاورزان را حل کند.
باستانی گفت: امسال یکی از مواد و تبصره ها اعتبار خوبی به ارزش یک میلیارد ریال در اختیار استانداری گذاشت که از این میزان ۲۰ درصد در اختیار سازمان جهاد کشاورزی است و جذب این اعتبار برای شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات همت مدیران جهاد این منطقه را میطلبد.
وی در خصوص جرائم اضافه برداشت آب از چاه های حفاری شده افزود: اگر اخطاریه آب منطقه ای به شخص مالک داده نشده باشد هیچ ضرورتی برای پرداخت برای مالک ایجاد نمیکند و نباید تخلفات برداشت غیرمجاز آب از چاه ها از سال ۹۱ تا ۹۳ که به اطلاع مالک نرسیده از وی مطالبه شود.
نماینده مردم تربت حیدریه زاوه و مه ولات در مجلس اظهار کرد: طرحی تحت عنوان کشت فراسرزمینی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته که بر این اساس کشاورزانی که توانایی و شرایط مناسب دارند میتوانن برای کشاورزی به کشورهای آسیای میانه رفته و محصولات خود را در این کشور ها کشت دهند..


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۹۱
برچسب ها: