واعظی: ورود دولت به فضای اقتصاد مقاومتی، تحریم ها را بی اثر کرد

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
جمعه - 10 مارس 2017
واعظی: ورود دولت به فضای اقتصاد مقاومتی، تحریم ها را بی اثر کرد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست شورای اداری تربت حیدریه: تحریم ها نه تنها نتوانست کشور را از مسیر پیشرفت و توسعه باز دارد، بلکه دولت تدبیر و امید با عملی کردن فرمان مقام معظم رهبری، مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی، موفق شد هر روز بیشتر بر مشکلات فائق آمده و تحریم ها را بی اثر سازد.

در حالی که در آغاز کار دولت یازدهم برای صادرات نفت، دیگران برای ما تعیین تکلیف می کردند و هر ماه ۲۰ درصد از سهم کشور در این بخش کاهش می بافت، اما اکنون در شرایطی قرار داریم که در نتیجه برجام شرایط کشور و منطقه تغییر یافت به طوری که حاکنون روزانه ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر می کنیم.

کشور مانند خانواده ای است که درون آن نظرات مختلفی وجود دارد، اما در محیط بیرونی همه حول یک نظر و در راستای مصالح ملی باید حرکت کنند، لذا مهمترین اصل در عرصه های خارجی حفظ منافع ملی و نظام است.

رویکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، اشتغالزایی در حوزه فضای مجازی است و با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، جوانان کشور در حوزه های آی تی و نرم افزار می توانند علاوه بر اشتغالزایی، انرم افزار کاربردی (اپلیکیشن) بومی طراحی و در اختیار مردم قرار دهند.

در گذشته تنها ۱۵ درصد اپلیکیشن های کاربردی در کشور بومی بود اما امروز از مجموع ۱۱۵ هزار نرم افزار و اپلیکیشن موجود ۹۶ درصد بومی است.

photo_2017-03-10_21-09-02 عصر امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۹ طرح مخابراتی در تربت حیدریه با ۹۹ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۵۹
برچسب ها: