وزارت صنعت مشکلات تقنینی بخش صنایع را به مجلس ارائه می‌کند

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
سه‌شنبه - 4 آوریل 2017
وزارت صنعت مشکلات تقنینی بخش صنایع را به مجلس ارائه می‌کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت تا آخر فروردین ماه سال جاری مشکلات تقنینی را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه دهد.

سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون متبوع خود اظهار داشت: جلسه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی، مسئولان خانه صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی، جمعی از مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و همچنین اعضای کمیسیون برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اینکه جلسه امروز، نخستین جلسه کمیسیون پس از تعطیلات نوروز بود، بنا شد جلسه با دستور کار بررسی شعار سال و عملکرد در این زمینه برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین تصریح کرد: در جلسه امروز به تبیین شعار مشخص شده سال جدید از سوی مقام معظم رهبری پرداختیم که بر اساس آن به این موضوع پرداخته شد که در حوزه تولید و اشتغال چه اموری در بخش صنعت، معدن و تجارت باید انجام شود و نقش کمیسیون صنایع در این میان چیست.

باستانی خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه نیز گزارشی از عملکرد حوزه صنعت در سال گذشته به کمیسیون ارائه شد، با توجه به اینکه هدف ما در مجموع این است که شش یا هفت قانون وجود دارد که هر کدام از آنها در رابطه با حوزه تولید و اشتغال به مواردی پرداختند مانند لایحه برنامه ششم توسعه، قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور و همچنین احکام دائمی و قوانین مختلفی در راستای شعار سال در کشور داریم که بخشی از آنها به عنوان نیروی پیش‌ران هستند که باید احصا شوند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: برخی قوانین هم وجود دارند که ممکن است خود‌ آن قانون مانعی برای اجرای قوانین شوند که نیازمند بررسی است، لذا در جلسه امروز مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت تا آخر فروردین ماه سال جاری مشکلات تقنینی را به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه دهد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرشان کرد: ممکن است برخی قوانین موجود در اصل قوانین خلل ایجاد کنند، لذا پیگیر هستیم که این قوانین به ویژه در بخش صنایع شناخته و به مجلس معرفی شوند تا ما در رفع موانع پیش‌رو باشیم.

 


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۸۶
برچسب ها: