باستانی: بالاترین مسئولیت مجلس در سال ۹۶ تنقیح قوانین بخش تولید است/ بانک ها ۴۰ درصد از تسهیلات را باید به بخش صنعت ارائه دهند

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
یکشنبه - 9 آوریل 2017
باستانی: بالاترین مسئولیت مجلس در سال ۹۶ تنقیح قوانین بخش تولید است/ بانک ها ۴۰ درصد از تسهیلات را باید به بخش صنعت ارائه دهند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید کرد که بالاترین مسئولیت مجلس در سال ۹۶ تنقیح قوانین و حذف قوانین مضر در بخش تولید است

.
بالاترین مسئولیت مجلس در سال 96 تنقیح قوانین بخش تولید است/ بانک ها 40 درصد از تسهیلات را باید به بخش صنعت ارائه دهند

سعید باستانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ از سوی مقام معظم رهبری به نام “اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال” گفت:در حوزه تولید و اشتغال کمبود قوانین وجود ندارد،هرچند که ممکن است همپوشانی و قوانینی مخل تولید وجود داشته باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بالاترین مسئولیت مجلس در سال ۹۶ تنقیح قوانین و حذف قوانین مضر در بخش تولید است، افزود:مسئولان و وزرا باید هرگونه قوانینی که مضر و مزاحم تولید و اشتغال است را به مجلس ارائه دهند، تا هرگونه قانون دست و پاگیر تولید رفع شود.

دریافت گزارش شش ماهه  از دولت در اجرای برنامه ششم توسعه

باستانی با اشاره به اینکه یکی از وظایف دیگر مجلس تقویت نظارت ها است،ادامه داد:مجلس باید بر اجرای برنامه های پنجساله توسعه به عنوان قوانین مادر نظارت بیشتری داشته باشد و گزارش شش ماهه در این خصوص از دولت دریافت شود.

وی با بیان اینکه میزان تحقق برنامه ها در ادوار گذشته بین ۲۵ تا ۵۵ درصد بوده است، یادآور شد:قانون برنامه ها یتوسعه به صورت کامل اجرا نشده تا بتوان نتیجه گیری کرد که قانون مشکل داشته یا عدم اجرای آن سبب ایجاد مشکلات شده است.

وزیر صنعت مشکلات تولید و قوانین دست وپاگیر را تا پایان فروردین ماه به کمیسیون صنایع ارائه کند

باستانی افزود:در قانون پیش بینی شده که بانک ها ۴۰ درصد از تسهیلات را به بخش صنعت ارائه دهند،لذا به این منظور نمی توان تا پایان برنامه منتظر بود و در آن زمان نتیجه گیری کرد که آیا این قانون اجرا شده یا اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه باید گزارش گیری ماهیانه از بانک ها انجام شود،ادامه داد:دراین گزارش گیری ها باید مشخص شود که آیا سهم ۴۰ درصدی صنعت پرداخت شده است،یا خیر.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه مقرر شده وزیرصنعت مشکلات تولید و قوانین دست وپاگیر را تا پایان فروردین ماه به کمیسیون متبوعش ارائه کند،تصریح کرد:وزارت صنعت باید گزارش عملکرد ۶ ماهه و ماهیانه به کمیسیون صنایع و معادن ارائه کند و وزیرصنعت اظهار کرده با طرحی ۲۵۰ هزار شغل ایجاد می کند که نیاز به مجوز مجلس دارد،لذا مجلس آمادگی همکاری با وزارت صنعت برای حمایت از تولید و افزایش اشتغال را دارد.


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۳۸
برچسب ها: