باستانی در تشریح جلسه کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد: سئوال نماینده اسفراین از وزیر نفت نیازمند کار کارشناسی بیشتر/ بررسی راهکارهای اجرایی مبارزه با قاچاق کالا

دسته: دسته‌بندی نشده
بدون دیدگاه
یکشنبه - 23 آوریل 2017
باستانی در تشریح جلسه کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:  سئوال نماینده اسفراین از وزیر نفت نیازمند کار کارشناسی بیشتر/ بررسی راهکارهای اجرایی مبارزه با قاچاق کالا

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی سئوال نماینده مردم اسفراین از وزیر نفت نیازمند کار کارشناسی بیشتر تشخیص داده شد

 

.
سئوال نماینده اسفراین از وزیر نفت نیازمند کار کارشناسی بیشتر/ بررسی راهکارهای اجرایی مبارزه با قاچاق کالا

سعید باستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروز ( یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه ابتدا سئوال هادی قوامی، نماینده مردم اسفراین از بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت در خصوص خرید خارجی لوله های بدون درز در صنعت نفت با وجود تولید مشابه آن در داخل کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: وزیر نفت درپاسخ به این سئوال به این نکته اشاره کرد که این اقدام با توجه به برگزاری مناقصه صورت گرفته و شرکت هایی که از آن ها خرید صورت گرفته با توجه به قیمت پائین تری که پیشنهاد داده بودند در مناقصه برنده شدند چراکه قیمت داخلی حدود ۱/۵ برابر قیمت خارجی اعلام شده بود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نهایت در این جلسه مقرر شد که ظرف دو هفته آینده کار کارشناسی بیشتر روی این سئوال صورت گرفته و مجددا در کمیسیون مطرح شود تا مشخص شود نماینده سئوال کننده قانع شده و یا قانع نشده و سئوال به صحن ارجاع شود.

باستانی با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون قاچاق کالا بود، افزود: برای بررسی این مسئله نماینده همه دستگاههایی که با حوزه قاچاق کالا و ارز مرتبط هستند از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت اطلاعات، ناجا، وزارت کشور و گمرک در جلسه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه مشکلات قانونی و اجرایی مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان شد ، گفت: در یکی از این موارد مطرح شد که ۸۹۲ اسکله و سازه دریایی در کشور وجود دارد که تقریبا حدود ۸۰ که تقریبا حدود ۸۰ درصد آن ها فاقد نظارت هستند.

باستانی ادامه داد:همچنین معافیت های اقتصادی در کشور ما ۶۷ مورد است که معمولا در برخی کشور ها این معافیت ها بین ۵   تا ۶  مورد است و خود این مسئله محلی برای رانت و قاچاق است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با بیان اینکه بالغ بر ۳۰۰ خور بدون متولی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: این مبادی و همچنین وضع قوانین و اجرا باعث شده که در حال حاضر بین ۱۳ تا ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق در کشور وجود داشته باشد هر چند که این آمار از ۲۵ میلیارد به ۱۵ میلیارد رسیده و حجم کالای قاچاق کاهش یافته است اما همین عدد نیز عدد بسیار بزرگی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این زمینه کمیته ای متشکل از بنده – سعید باستانی- و رامین نورقلی پورو همچنین معاونان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت صنعت، معدن و تجارت در کمیسیون تشکیل شد که ظرف مدت دو ماه کلیه موارد و گزارشات در زمینه قاچاق را از نهادهای مختلف جمع آوری  و بررسی کرده  تا مشخص شود مشکل کار کجاست چه راه کار قانونی و اجرایی را می طلبد./

پایان پیام


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۲۴۸
برچسب ها: