✅سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن : حمایت جدی مجلس از اجرای پروژه GNAF ❇️جلسه کارگروه ملی GNAF با حضور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

دسته: خبرها
بدون دیدگاه
پنج‌شنبه - 19 اکتبر 2017

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن : حمایت جدی مجلس از اجرای پروژه GNAF

❇️جلسه کارگروه ملی GNAF با حضور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

🎤 به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، در این جلسه که بعد از ظهر امروز بیست و سوم مهرماه در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی برگزار شد، دکتر سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، مهندس جهانگرد معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر مهری معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست، دکتر رجبی فرد مشاور عالی مدیر عامل و سایر مسئولان و متولیان پروژه مذکور حضور داشتند.

💢دکتر باستانی عضو و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سخنانی با اشاره به اینکه پروژه GNAF یک پروژه بین بخشی است و دستگاه های مختلف باید برای تحقق آن اقدام نمایند اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد حمایت همه جانبه خود را در رابطه با اجرای این پروژه به عمل آورد.

💢وی با بیان اینکه در کشورمان تجربه چندانی در خصوص اجرای پروژه های بزرگ بین بخشی وجود ندارد گفت: برخی عوامل از جمله بی انگیزگی در میان دست اندرکاران و نیز عدم هم افزایی در بین بخش های اجرایی موجب کندی در روند اجرای این طرح ها می شوند.

💢این نماینده مجلس ادامه داد: به نظر می رسد هر یک از بخش های درگیر در اجرای پروژه به نوبه خود به خوبی کار کرده اند ولی به نوعی با یک عدم هماهنگی در میان دستگاه ها روبرو هستیم.

💢دکتر باستانی با بیان اینکه رفع برخی مشکلات باید در نشست های مدیریتی حل و فصل شود گفت: لازم است برای دستگاه های متولی سهم ، نقش و میزان مشارکت شان در این پروژه به صورت شفاف تبیین شود.

💢وی با اشاره به اهمیت نقش استانداری ها و فرمانداری ها و بهره گیری از پتانسیل های آنها در اجرای طرح گفت: لازم است از ظرفیت و توان بخش خصوصی هم در مسیر اجرای پروژه بیش از پیش بهره برد.

💢وی با اشاره به فصل بودجه در مجلس گفت: به منظور تامین مالی اجرای طرح می توانید از مجلس نیز کمک بگیرید.

❇️مهندس جهانگرد نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: یکی از مرز های امنیت ملی در فضای دیجیتالی شده این است که داده هایی که مکان نمایی می شود روی نقشه های بومی خودمان باشد.

💢وی افزود: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از الگوهای رفتاری، ترافیکی و توپولوژی اجتماعی افراد جامعه ما که به عنوان بیگ دیتا مطرح می شود به خارج از کشور منتقل و پردازش می گردد که این موضوع برای اداره کشور بسیار مخاطره آمیز است.

💢رئیس سازمان فناوری اطلاعات با تاکید بر سرعت بخشیدن به اجرای پروژه گفت: اهمیت این پروژه در سطح ملی ایجاب می کند که همه دستگاه های مسئول اجرای آن را تعهد اخلاقی خود بدانند.

💢وی افزود: نباید منتظر بمانیم تا همه جوانب کار به انجام برسد و بعد سرویس ها را ارائه بدهیم چرا که همچنان درگیر اجرای پروژه خواهیم ماند.

 


نوشته شده توسط:admin - 333 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۱۷۱
برچسب ها: